منتديات سيفن ستارز
عزيزى الزائر نتمنى ان تكون فى تمام الصحة والعافية نتمنا ان تسجل معنا وانشاء الله تفيدنا وتستفيد منا المدير العام لمنتديات سيفن ستارز




 
الرئيسيةالبوابةاليوميةبحـثالتسجيلدخول
ارجو من الساده الاعضاء القدامى تعديل بيانتهم الشخصية
ياجماعة انصحكم بالدخول على المنتدى بالمتصفع العملاق Mozilla Firefox
مشاركتك بالموضوعات تعنى أنك قرأت قانون المنتدى ، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا الموضوع او الردود
تتقدم منتديات سيفن ستارز بأحر التهانى القلبية للأخت رونى المحامية المشرفة على المنتدى القانونى وذلك بمناسبة الزواج السعيد نسأل الله لها التوفيق فى حياتها وألف مليون مبروك لها ولزوجها الأستاذ /حسين إبراهيم حسين وعقبال البكارى وحياة سعيدة ملؤها التراحم والمحبة والقرب من الله
على السادة الأعضاء الإلتزام بالأقسام النوعية للمنتدى عند تقديم مساهماتهم حيث يكون كل موضوع داخل القسم الخاص به حتى يعطى الشكل المطلوب مع سهولة الوصول إليه لكل متصفح .فالموضوعات الخاصة بالمرأة داخل منتدى المرأة .والموضوعات التى تتحدث عن الإسلام توضع فى المنتدى الإسلامى   ...وهكذا ..ونشكر لكم حسن العمل .كما نشكركم على الأداء الممتاز داخل المنتديات..كما نحذر من الخوض أو التطرق لما يمس الغير أو التهجم أو إذدراء الأديان أو الخوض فى موضوعات سياسيه..المنتديات  أصلاً ..منشأة لتبنى وجهة النظر الأجتماعيه والإسلاميه لأهل السنة والجماعة دون التقليل من الغير بل الإحترام المتبادل..وللجميع ودون تميز بجنس أو نوع أو دين أو لون وشكراً لكم جميعاً...
إدارة المنتديات...سيفن ستارز.

شاطر | 
 

 اللية وتأثيرها علي العظام الاخوانية

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
حسن الذهبى
عضو stars
عضو stars
avatar

اسم العضو : حسن الذهبى
الجنس : ذكر عدد المساهمات : 2528
تاريخ الميلاد : 11/03/1956
تاريخ التسجيل : 16/01/2014
العمر : 62
المزاج عال

مُساهمةموضوع: اللية وتأثيرها علي العظام الاخوانية   الجمعة مارس 30, 2018 6:15 pm


‏‎Hesham Hossam Maaly‎‏ مع ‏‎Mohammed Haffz‎‏ و‏‏24‏ آخرين‏.
 
اللية وتأثيرها علي العظام الاخوانية
------------------------


- لية الخروف الاخوانى تتكون من مادة دهنية تتألف من الشحميات الثلاثية ( وهي ضد الوطن - ضد الجيش - ضد الشرطة ) والكوليستيرول ( يظهر اثاره خاصة في ايام الانتخابات وايام العمليات الناجحة التى يقوم بها الجيش ضد الارهاب ).
-وبالنسبة لخشونة مفاهيم الادراك الوطنى في تلابيب المخ الخرفانى والتى تأتى لأسباب تحريضية ضد الدولة والشماته في كل مايخص اي قرارات تقوم بها الحكومة او النظام السياسي القائم في البلاد حيث تؤدى تلك الخشونة الي بطء الحركة في اى اتجاه لصالح المصر وذلك بسبب حدوث تآكل شديد في غضاريف الانتماء المحيطة بعظام الوطنية بسبب جفاف سائل المحبة الزلالي الموجود في مفاصل الاحساس الوطنى والذى يقوم بترطببها ويسهل حركتها عظام الوطنية دون احتكاك ودون ألم .
-وأسباب ذلك الامر والعوامل التي تساعد على حدوث تلك الخشونة والتأكل متعددة منها ما هو وراثي نتيجة توالي اجيال الخرفان من عهد حسن البنا الي عهد سيد قطف العنب ومرورا بالسبعينيات وعهود النقابات والاقتصاديات ايام مبارك حتي ايتلينا بحكم مجحوم الذكر مرسي وجحافل الخرفان لمدة عام اسود مش عارف لو كان طول اكثر من كده كان ممكن يحصل لمصر و لنا ايه منه كأراجوز خاين في يد المرشد وخيرت الشاطر برعاية العم سام وحيزبونات الاتحاد الأوروبي وجمعيات حكوك الانسان وهبل النسوان وفسافيس الحرقان في مجرى البول واللسان .
-ماعلينا نرجع لموضوعنا الطبى الهام ونتكلم عن باقي العوامل التى تسبب الخشونة والتأكل في عظام الكائن الاخوانى او المتعاطف مع الاخوان او اللي لابس قميص الاخوان تحت فروته او اللي بيرضع لبن التشكيك والتحكيك من قنوات مقملين وخنزيرة موزة اللي بكراهية مصر مخبوزة أو بواقي حمضين وتوح من انتخابات الرياسة بتاعة عصر الليمون لثورجية البوكسرات والكوفيات والفيزون.
- ومن تلك العوامل زيادة وزن الغباء والبجاحة والاستنطاع واللامبالاة والانامالية وذلك بالاضافة الي السمنة المفرطة اللي بتخلى الجلد تخين ويستحمل زى مقولة الغبرة قبحه الله وأرداه مرسي ابن سنيه العامشة اللي ياريتها جابت لمصر دكر بط كان انفع وافيد لها وللبلد .
- يضاف الي كل ماسبق بعض العادات السيئة والقذرة والغير مستحبة والتى يفعلها الكائن الاخوانى بالوراثة او من الانواع سابقة الذكر اعلاه مثل اطالة الجلوس بطريقة خاطئة امام قنوات تلفزيونات ممولة من تميم اللئيم وأمه موزة اللي ملهاش في جنس الحريم عوزة او تلك القنوات الممولة من القردوخان خليفة الشواذ وامام الرجالة اللي شبه النسوان وحامى حمى الفضيلة في بيوت الدعارة من زمان واللي قلع جيشه وفضحه وصوره عريان وسارق البترول والزيت من العراق وسوريا وكل مكان وقاتل الكهول والارامل والغلمان كما فعل فى عفرين وقلد جدوده ومافعلوه في الارمن والاكراد عبر تاريخ الزمان .
- ييجى خروف يسألنى ايه علاقة اللية في اول المقال الطبي البتنجانى ده بالعظام .. وايش دخلك انت اصلا في الطب ده انت محاسب وبتاع شغل حواسب وتحويلات سويفت اقول له هو انتم اللي لكم علاقة بأى حاجة في أى حاجة لكن قارفينا وقاعدين تمأمأو هنا وهناك في كل حاجة اقتصاد وجيش وسياسة وووووووو... الخ وريحة الفسي بتاعكم قالبة الجو خالص من منقوع البرسيم المرشوش اللي عايشين عليه ليل نهار لما مليتم بكابورتات وطرنشات البلد وعملتوا ازمة في الصرف الصحى اللي مش ناقص أصلا .
- بعد ماردينا علي الخروف اياه بماهية العلاقة بين اللية والعظام في هذا المقال الخنفشارى الهام علشان يلحق هو واخوانه واخواته حرائر النعجات ويجروا يستعملوا مرهم سيسيان للبواسير بتاعة الحرقان من اثار التصويت او اللت والعجن باللسان طوال الفترة اللي فاتت وخلال الفترة اللي جاية وعلشان كده انصحهم بتجنب أكل الدهنيات الحيوانية مثل اللية علشان ضربتين في الرأس توجع وهم اصحاب مرض وربنا يشفي كل مريض.
- عموما علاج الخشونة والتأكل ( الفعلي للعظام وللكائن الاخوانى ) مش هيفرقوا كثير وبيعتمدوا على المحافظة على النشاط اليومي حتى لا تضمر العضلات ، ويفضل عمل تمارين رياضية خفيفة مثل المشي لمدة نصف ساعة يوميا ، وتجنب الجلوس على هيئة القرفصاء أو التربيعة بثني الرجلين أسقل الجسم امام القنوات الخرفانية اياها ، وكذا تحنب استعمال الأدوية المسكنة كل ماتشوفوا السيسي او تسمعوا حكيم في ابو الرجولة..
- في الاخر الطبيب المختص طبعا هو من يقرر العلاج لأى خروف اخوانى بس للأسف ممكن يساعدهم في علاج عظام البدن لكن عظام الانتماء والوطنية وحب البلد اشك وبشدة في نجاحه بذلك ..لأنهم بقوا حالة ميئوس منها .. وربنا يتولانا برحمته ويوكسكم ياخرفان وألاضيشكم اكثر واكثر ويحسركم اكثر واكثر ويحشركم مع اللي بيقتلوا ولادنا وجنودنا في سيناء .. أمين يارب العالمين. 
#هشام_معالي 
الجمعة ٣٠ مارس ٢٠١٨ - س ٥٠٤٥ م - القاهرة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اللية وتأثيرها علي العظام الاخوانية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات سيفن ستارز :: قسم الموضوعات العامة :: الموضوعات العامة-
انتقل الى: